TRAVEL:3 Günlük Batı Karadeniz Turu

Herkese Merhaba!
Tam 1 ay önce gittiğimiz mini turumuzdan bahsedeceğim bugün.
Bizim aklımızda Karadenize gitmek yoktu aslında bambaşka bir yere gitmeyi planlıyorduk ama bir anda bütün planlarımızı bozup Karadenize gitmeye karar verdik.

Gezdiğimiz yerleri tam sırasıyla olmasada bir sıraya göre yazmaya çalışacağım.

Sakarya/Parkshop Outlet

Giderken yolumuzun üzerindeydi tamamen tesadüf eseri uğradımız bir yer.
Mola vermek için oldukça uygun bir yer.
20 tane falan mağazası da vardı.

Düzce/Kaynaşlı-Akçakoca

İlk gün kaynaşlı da aldık.(Mecburiyetten.Çünkü inanılmaz yağmurluydu.)
Dağların yeşilliklerin arasında sevimli bir yerdi.

Akçakocaya da 2.gün uğradık.
Akçakoca deniz kenarında bir yer olduğu için denizin yakınında bir yerde durduk.
Hava çok kapalı ve rüzgarlı olduğu için denize girmek yasaktı.Zaten o kadar dev dalgalarda kimse yüzemezdi bence.Ben daha önce hiç bu kadar büyük dalgalar görmemiştim size o kadar deyeyim.

Bolu/Bolu Dağı-Gölcük Milli Parkı

Bolu dağı

Biz gittiğimiz zaman Bolu Dağı Tüneli kapalıydı.Tünelden geçemedik.
Dağın etrafından dolandık.
Oldukça uzun ve yüksekte bir dağ.İnsanlar nasıl oralardan yol yapmış baya bir şaşırdık.
Manzarası inanılmaz güzel.Yeşilin her tonu ayaklarınızın altında resmen.

Gölcük Milli Parkı

Öncelikle göl ve minnoş ev Abantta değil Gölcük Milli Parkında.Abantta da göl var ama hepimizin bildiği o ev yok.

İlk önce şu evden bahsetmek istiyorum.Belki sizde benim gibi bu ev kime aittir diye merak ediyorsunuzdur.Evi ben zengin bir iş adamının evi olarak düşünüyordum fakat öyle değilmiş.Devletin misafirhanesiymiş.Yani ev devlete ait.

Gölcük Milli Parkına bir dağın etrafından dolanarak gidiliyor.Baya bir tepede.
Parka giriş ücretli.Girince arabalarınızı bir yere park ediyorsunuz.Böylece gezerken sadece dağ havası,ağaçlar ve göl olmuş oluyor.
Gölün hemen yanında 2 tane kafe var.Aynı zamanda piknik alanı da var orada isterseniz piknikte yapabilirsiniz.

Daha önce gitmediyseniz mutlaka görmeniz gereken bir yer.

Zonguldak/Ereğli-Cehennem Ağzı Mağaraları-Kozlu

Ereğli

Bir gece Ereğli de kaldık.Kaldığımız otel Büyük Anadolu Ereğli oteliydi.Büyük Anadolu Otelin farklı şehirlerde de otelleri var.Otelin içi çok güzeldi.Hizmeti de oldukça iyiydi.
Otelde en çok beğendiğim şemsiyelerin olduğu kısımdı.

Ereğli'nin sahil kenarı İzmir Kordona çok benziyor.Çok güzel bir havası vardı.Çokta güzel manzarası vardı tabikide.Ailece tatil için gayet güzel bence.

Cehennemağzı Mağaraları

Yola çıkmadan önce araştırdığım tek yer burasıydı sanırım.Ereğliye giderseniz mutlaka uğramalısınız.Ben çok etkilendim.Eminim ki sizde etkileceksiniz.
Girişi 5 Tl.Müze kartınız varsa bedava.
Cehennemağzı mağaraları,3 mağaradan oluşmaktadır.Roma ve Bizans döneminde kullanılmış.

Birinci mağara;2 kısımdan oluşuyor.İlki kilise mağarası,ikincisi doğu duvarında kavis var ve kavisin önünde basamaklar var.

İkinci mağara dağın yamacında.Baya bir merdivenle çıkılıyor.Sonra dar bir kapından aşağıya doğru iniliyor.Burada derin bir su kütlesi var ve üzerinde sarkıtlar var.Su kütlesinin hemen yanında da Hadesin köpeği Kerberosun taşlarla olan hali var.(Kerberos yunan mitolojisinde 3 başlı bir hayvan.
Herkül'ün 12 görevinin sonuncusu Hadesin ölüler ülkesindeki köpeği Kerberosu yeryüzüne çıkarmaktır.Bundan dolayıda Ereğlinin sembolu hali geliyor.)
İnanılmaz sessiz ve korkutucu bir yerdi.

Üçüncü mağara.Diğer mağaralara göre yüz ölçümü en büyük olan mağara.Ayazma mağarası olarak da biliniyor.Bu mağaranın tabanı su ile kaplıymış.1.ve2. mağaralara sarnıç görevi gördüğü düşünülüyor.

Kozlu

Mola vermek için durduğumuz bir yerdi.Ama inanılmaz güzeldi.Çok güzel oteller gördük.
Marinası da çok güzeldi.
Deniz kenarındaki lunaparkta çok hoşumuza gitti.

Zonguldağın en kötü yeri merkeziydi.Fabrikanın şehirde olması da kötü.Yolları da inanılmaz kötüydü.Buralar hariç gayet iyi bir yer.

Safranbolu

Benim en merak ettiğim yerlerden biriydi.Daha tam anlamıyla gezemedik.Bir daha karadeniz turu yapmayı düşünüyoruz.Bu sefer safranboludan başlayarak gittiğimiz yere kadar.

Manevi değeri bence en yüksek yerlerden biriydi.Resmen tarih kokuyordu.Biz çok etkilendik.

Safranbolu Tarihi Çarşıya gittik.Güzel bir yerdi.Oldukça kalabalıktı.Türklerden daha çok Japonlar vardı.Safranlı sabun aldık.Daha kullanamadım ama güzel kokuyordu.
Çarşısına giderseniz Saraçoğlu Kahve Evine muhakkak uğrayın.Biz uğradık.Çok güzel bir yerdi.Akşam olduğu için canlı müzikte vardı.

Bizim mini Batı Karadeniz turumuz bu kadardı.Tabi buraya yazamadığım daha fazla yer gördük.Böyle gezilere kendi arabanızla gittiğiniz zaman istediğiniz yerde durup bakabiliyorsunuz.Turla gidince daha düzenli ve tarihi yerleri görmüş oluyorsunuz.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.
İyi haftalar!
İyi günler!
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

TRAVEL:3 Günlük Batı Karadeniz Turu TRAVEL:3 Günlük Batı Karadeniz Turu Reviewed by sena yılmaz on Ağustos 07, 2017 Rating: 5