Sena'nın Mutfağı:Türk Kahvesini Köpüklü Yapmanın Yolları

Herkese Merhaba!
Yakın çevrem ve beni sosyal medyadan takip edenler çok iyi bilirler ki ben tam bir Türk kahvesi hastasıyım.Her gün mutlaka bir tane içiyorum.Her gün yaptığım içinde bol köpüklü yapma konusunda gayet başarılı olduğumu düşünüyorum.
Bugünde sizinle nasıl köpüklü kahve yapılır onun hakkında ufak ufak bilgiler paylaşacağım.



Köpüklü kahve yapmanın en en en önemli sırrı kesinlikle kahve suyunun soğuk olması.Hatta kahve yapacağınız suyu önceden buzdolabına koyarsanız çok daha iyi olur.

Diğer bir önemli nokta kahveyi makinede yapmak yerine normal cezvede yapmak.Makinede yapıldığı zaman kahve ve şeker birbirine tam karışamadığı için tadı bir tuhaf oluyor aynı zamanda köpüğü çok olmuyor.Cezvede ağır ağır piştiği için daha çok birbiriyle karışıyor.Ama illa makinede yapmak istiyorum diyorsanız makineyi çalıştırmadan önce çok fazla karıştırmanız gerek.


Kahve köpürmeye başladığı zaman köpüğü muhakkak fincanlara eşit bir şekilde dağıtılmalı.

Köpüğünü aldıktan sonra ben biraz daha pişiriyorum şöyle taşmaya yakın bir süreye kadar.(Taşırmamaya dikkat edilmeli.)

Kahveyi fincanlara dökerken direk dökmek değilde önce hafif uzaktan sonra yaklaştırarak dökmekte yine kahvenizin bol köpüklü olmasını sağlayacaktır.

Ben daha önce hiç denemedim fakat başka bir yolu da sizlerle paylaşmak istiyorum.İlk önce Türk kahvesini pişiriyorsunuz üstündeki köpüğü fincana boşaltıyorsunuz.Hatta biraz da kahveden ekliyorsunuz.Şekerini daha sonra kahvenin içine atıyorsunuz ve tekrar taşıncaya dek pişiriyorsunuz.Fincanın kalan kısmına ekliyorsunuz.(Tabi sade içiyorsanız şeker eklemeden direk olarak döküyorsunuz.)

Evet benim bildiklerim bu kadardı siz daha farklı yollar biliyorsanız aşağıda yorumlar kısmında buluşalım.
Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.
Yan taraftan beni takip etmeyi unutmayın.
Bol köpüklü Türk kahvesi en güzel sohbetlerinize eşlik etmesi dileğiyle...


Sena'nın Mutfağı:Türk Kahvesini Köpüklü Yapmanın Yolları Sena'nın Mutfağı:Türk Kahvesini Köpüklü Yapmanın Yolları Reviewed by sena yılmaz on Nisan 09, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Katkıda bulunanlar

Bitget’ten Türkiye’ye Özel Süper Hediyeler

Bitget’ten Türkiye’ye Özel Süper Hediyeler Dünyanın lider kripto borsası Bitget, Türkiye kullanıcıları için Ramazan’a özel kampanyasını ...

İzleyicilerim

Bu Blogda Ara