Sena'nın Mutfağı | Gülpare Tatlısı


Herkese Merhabalar!
Biraz gecikmeli olan Sena 'nın Mutfağı yazısıyla karşınızdayım.
Bugün her birlikte çok hafif bir tatlı yapacağız.Ben çok seviyorum umarım sizde beğenirsiniz.Uzatmadan hemen yazıya geçelim.

Malzemeler

125 gr tereyağ-margarin
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket hamur kabartma tozu
1 çay bardağından 1 parmak fazla irmik
2 kaşık yoğurt
Alabildiğince un
İsteye göre kırmızı gıda boyası

Şerbeti için;

3 su bardağı şeker
4 su bardağı un


Yapılışı

İlk olarak bir kabın içerisine tereyağ,yumurta,yoğurt ve sıvıyağı koyup karıştırıyoruz.



Üzerine irmik ve hamur kabartma tozu ekliyoruz.Azar azar un ilave ediyoruz.Gıda boyası kullanacaksanız un ilave etmeden önce eklemelisiniz ki rengi açığa çıksın.


Kulak memesi kıvamına gelinceye dek yoğuruyoruz.Yoğurma işleminden sonra 10-15 dk dinlenmesi için bırakıyoruz.


Dinlenen hamurumuzu merdane yardımıyla açıyoruz. 
(Çok düzgün açamamış olsam da ben )

Açtığımız hamuru bardak yardımıyla kesiyoruz.
Kestiğimiz 3 tane yuvarlığı üst üste gelecek şekilde koyuyoruz.Burda çok üst üste bindirmemeye çalışıyoruz.


Dıştan içe doğru yavaş yavaş rulo yapıyoruz.


Yaptığımız ruloyu ortadan kesiyoruz.


2 tane gül şekli etmiş oluyoruz.


Güllerimizi tek tek tepsiye diziyoruz.


180 derecede üstleri kızarıncaya dek pişiriyoruz.


Şerbetin Yapımı

Bir tencereye su ve şekeri koyup şeker eriyene kadar karıştırıyoruz.Eğer bu sırada şekeri karıştırmazsanız şerbetiniz çabuk şekerlenir.
Şerbetiniz kaynamaya başladıktan sonra altını kısıp 20 dakika daha pişirip kapatıyoruz.

Çoğu yerde şerbeti soğuk dökülür diyor ama bence soğuk değil de biraz ılık koyulması gerekiyor.Hamurun tam anlamıyla içine çekebilmesi için.

Şerbetini döktükten yaklaşık 1 saat sonra servis yapabilirsiniz.
Üstüne fındık,ceviz,yeşil toz fıstık dökebilirsiniz.Ben üzerine inci koymayı tercih ettim.



AFİYET OLSUN!

Eğer pişirseniz bana snapchatten instgramdan ya da mail yoluyla fotoğraf göndermeyi unutmayın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!















Sena'nın Mutfağı | Gülpare Tatlısı Sena'nın Mutfağı | Gülpare Tatlısı Reviewed by sena yılmaz on Ekim 25, 2017 Rating: 5

10 yorum:

  1. Elinize sağlık . Çok güzel görünüyor . 🤗

    YanıtlaSil
  2. Aslolan Güzellikten geldim.Elinize sağlık.Çok güzel bir hesabınız var.<3 Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Ayrıca blog unuzu severek takibe aldım, ben de beklerim.Sevgiler ..

    YanıtlaSil
  4. çok severim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ayy harika emeğine sağlık,yapmalıyım bundan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Kesinlikle yapmalısın :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Katkıda bulunanlar

Bitget’ten Türkiye’ye Özel Süper Hediyeler

Bitget’ten Türkiye’ye Özel Süper Hediyeler Dünyanın lider kripto borsası Bitget, Türkiye kullanıcıları için Ramazan’a özel kampanyasını ...

İzleyicilerim

Bu Blogda Ara